Пређи на главни садржај

A sad malo o kurtoazijama i ostalim lepotama modernog društva


Ovo sam napisala još daleke 1992 ili 1993 godine, kad sam još bila klinka. Zato možda tekst izgleda malo neuređeno, ali nisam ga lektorisala. U prinipcu, kad ovo pročitam shvatim da se u tom smislu nije mnogo toga promenilo do dan danas. Ne znam da li je ovo u stvari definicija depresije, apatije, asocijalnosti, snobizma ili svega toga zajedno.


DIOGENOVO SKLONIŠTE


Napravila sam malu izolacionu kabinu za sebe. Mala je i zatvorena sa svih strana, ali ipak propušta malo svetlosti. Vrlo malo svetlosti, taman dovoljno malo da ne mogu da vidim koliko je tesno unutra. Možda sam mogla da načinim neki oklop za sebe, ali ovako je jednostavnije i možda, sigurnije. Osećam se sebično i kukavički zato što se sklanjam od svega, pravim se da mi je lepo u mom skloništu, da je unutra bezbedno i toplo, da ima kristalni luster, svilene tapete i kineske vaze na stolovima od hrastovine. Pravim se da postoje skrivena vrata kroz koja mogu da izađem kad hoću, ali da kao ne želim da izađem. Duboko negde u sebi znam da je moja sigurnost lažna, da je moja sebičnost nameštena, moja mirnoća samo maska za ono što se dešava unutra, da je moje sklonište lažna sigurnost, kao kad bi okačio tablu "Atomsko sklonište" na vrata drvene šupe za ugalj, nadajući se da atomska bomba ume da čita. Ljudi misle da sam mudra zato što vrlo malo govorim, a ja u stvari nemam šta da kažem. Reči nisu bitne. One samo služe da popunjavaju ogromne praznine između ljudi. Popunjavaju te praznine govnima uglavnom, tek da bi rekli da ima nečeg među nama. Kad bismo govorili samo kad imamo nešti da kažemo, čovečanstvo bi se obavilo blagoslovenom muklom tišinom. I od trenutka kad izađemo iz našeg prvog skloništa-placente, na putu do onog poslednjeg ispod kamena, mi smo marionete nečeg što već postoji pre nas i već nas vode putevima koje su svi prošli i već nam određuju šta da volimo, a šta da ne volimo da bismo bili normalni. Da bismo se uklapali u slagalicu od 5 milijardi i nešto parčića. A ako neko skrene sa predodređenog mu puta, strpaju ga u dilkarnicu ili u zatvor ili ga prosto lako uklone, nečujno kao motorna testera. Ili ga utope u opštu prazninu, što je najčešće. Jednog dana valjda ću skupiti dovoljno snage da izađem na otvoreno i suočim se s tim. Ali više od snage, trebaće mi hrabrosti za to. Pouka: Ako se svi ljudi koji nešto vide, razumeju, mogu budu skrivali u buradima...izgleda da nisam u stanju da završim ovu rečenicu. Neka je završi neko drugi, ja moram natrag u moju izolacionu kabinu da...razmislim.

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Dreams and Death

Recently I watched "Obsession" in Cinema and it made me think. Being passenger in your own body and not being able to control it while feeling everything and still being inside of that mind is specific kind of horror. But, this is something I've lived through almost every day of my life. In dreams. Dreams are huge mystery and people still have no idea what they are exactly, why do we need them at all. Sleep, ok, fine, body is regenerating, brain is regenerating, but why dreams exist? And why are they so weird? Even animals dream though we will never know what. In huge majority of my dreams I am someone else, not me, probably not even on this planet or this dimension, or this timeline. Only in rare occasions I can do anything to control body I am occupying in those dreams, more often than not, I am just that: a Passenger. A parasite, a little soul in mind of different body that has their own mind, life, habits, world. I am just inside of that mind, observing, feeling every...

Some fun youtube channels to check

In no particular order:  GregBroDudeMan - Man watches videos and reacts. Plain and simple. Very genuine, very non-controversial, sweet and authentic. People love this Greg Bro dude man, because he appears to be genuinely non-problematic person which is rare on internet. Very cute, wholesome channel with reactions. Zaffy - Zaffy is masked man who fights crimes and bad movies and series. He is a pitch-black comedy character who sometimes get into really dark topics and does it quite well. He also makes a lot of weird but strangely authentic and smart theories about popular movies and tv series. Morgin DuPon t - absolute sweetie. I like her, smart, funny, down to Earth, but she sometimes seems very sad. On the bad side, she posts rarely and often deletes her videos. But I am keeping an eye on her. Luxeria - absolute riot! If you like brilliant and funny commentary videos, mostly on reality tv shows, this is a channel for you. Luxeria is funny and smart and very down to Earth. Her comm...

Is absolute solitude a sign of depression?

Recently, I noticed that even though I sometimes complain of being lonely, I actually actively decline almost every human contact that is offered to me. And I mean 99% of it, if not a whole 100%. I don't really know why, and what is happening to me but I am just so freaking tired, I can't find the strength to deal with people, any people. It's not just physical tiredness, although there is that too, there is enormous mental, emotional, psychological tiredness that I can't seem to overcome. I don't have the will to do anything. Sometimes, I even prepare myself, like, I will go out and socialize, and then just give up. I think I am broken. I do socialize though with animals, mostly cats. Because, it's so easy. They are cute and cuddly, they enjoy pets, they like to eat and they are happy when they get food and cuddles. It's so easy. There is a catch with that connection too. Since those are strays, they do sometimes, disappear or die, get sick, get hurt, and i...